ERASMUS

ddd4f5387b832a49ed7bb72724700158 XL

Ημερίδα διάχυσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων του προγράμματος ERASMUS+

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2025, η ημερίδα διάχυσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης «Δημιουργώντας το σχολείο του 21ου αιώνα μέσω καινοτόμων μεθόδων και ενίσχυσης της ευρωπαϊκής ταυτότητας» (ΚΑ122) του προγράμματος Erasmus+ του 3ου ΓΕ.Λ. Βύρωνα. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρουσίασαν στο κοινό καλές πρακτικές και καινοτόμα διδακτικά εργαλεία στα οποία καταρτίστηκαν κατά τη διάρκεια των επιμορφώσεών τους σε τέσσερις διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες και εστίασαν στα πολλαπλά οφέλη που επιφέρει στο σχολείο η συμμετοχή σ’ ένα πρόγραμμα Erasmus+.

Πρώτος σταθμός η Πάντοβα της γειτονικής Ιταλίας, όπου οι εκπαιδευτικοί Χριστίνα Συροκάκη (ΠΕ86) και Άντα Τασοπούλου (ΠΕ02/ΠΕ06) επιμορφώθηκαν σε στρατηγικές αξιοποίησης των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων της Ε.Ε., καθώς και σε μεθοδολογικά εργαλεία συγγραφής επιτυχών αιτήσεων. Το ταξίδι συνεχίστηκε στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, στην οποία οι εκπαιδευτικοί μας Μαρία Μπουντά (ΠΕ02) και Ελευθερία Βαλμά (ΠΕ03) συμμετείχαν σε δομημένο κύκλο μαθημάτων σχετικά με αποτελεσματικές μεθόδους διαχείρισης τάξης, στρατηγικές αξιολόγησης και καινοτόμα διδακτικά εργαλεία. Τρίτη στάση το Δουβλίνο της Ιρλανδίας, όπου η εκπαιδευτικός Άντα Τασοπούλου (ΠΕ02/ΠΕ06) είχε την ευκαιρία να επιμορφωθεί σε μεθόδους ενσωμάτωσης των λεγόμενων ήπιων δεξιοτήτων (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη και δημιουργικότητα) στο αναλυτικό πρόγραμμα. Το ταξίδι μας τελείωσε στο Ελσίνκι, όπου οι φιλόλογοί μας Ιωάννα Οικονόμου και Αφροδίτη Μάγγου ήλθαν σε επαφή με το φημισμένο φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και επιμορφώθηκαν σε καινοτόμες παιδαγωγικές και διδακτικές μεθόδους, όπως η μάθηση βάσει έργου.

Μέσα από ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις που συνοδεύονταν από πλούσιο φωτογραφικό υλικό και σύντομα βίντεο, οι εκπαιδευτικοί μας κατάφεραν να ενημερώσουν τους παρισταμένους για τις επιμορφωτικές τους εμπειρίες, αλλά και να τονίσουν το πώς η συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus+ ωφελεί το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς σε πολλά επίπεδα. Η βελτίωση των οργανωτικών, ψηφιακών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και η δημιουργία ενός δικτύου πιθανών εταίρων σε μελλοντικά σχέδια δράσης του σχολείου αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα του πώς ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός σχεδίου Erasmus+ μπορεί να τονώσει την αυτοπεποίθηση των εκπαιδευτικών, να προσφέρει τεχνογνωσία στη σχολική μονάδα και να την καταστήσει ορατή στη μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων, προσφέρθηκαν αναψυκτικά, καθώς και αρμυρά και γλυκά κεράσματα στους συμμετέχοντες και ακολούθησε συζήτηση μεταξύ των παρισταμένων.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά όλους όσοι μας τίμησαν με την παρουσία τους: συναδέλφους εκπαιδευτικούς, Διευθυντές γειτονικών σχολείων και υπαλλήλους του Δήμου Βύρωνα. Η συμμετοχή τους στην εκδήλωση, το ενδιαφέρον που έδειξαν και οι ερωτήσεις τους μας κάνουν να πιστεύουμε ότι προσελκύσαμε το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα Erasmus+ και ίσως και να πείσαμε κάποιους από αυτούς να αρχίσουν να σχεδιάζουν τα δικά τους projects!

Θα θέλαμε, επίσης, να ευχαριστήσουμε τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων του 3ου ΓΕ.Λ. Βύρωνα, που βοήθησαν στην οργάνωση της εκδήλωσης αυτής, αλλά και την υπεύθυνη κυλικείου κ. Μαριέττα Κάπρη για τα υπέροχα κεράσματα που μας ετοίμασε.

Τέλος, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το Ι.Κ.Υ., την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+, για τη βοήθεια και τη στήριξή του.

Erasmus+: Ανοίγει δρόμους, αλλάζει ζωές!

Εργαστήριο Βιοηθικής στο πλαίσιο του μαθήματος «Αρχές Φιλοσοφίας» της Β’ Λυκείου με εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών μεθόδων από το πρόγραμμα Erasmus+

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Αρχές Φιλοσοφίας» της Β’ Λυκείου (Κεφάλαιο 6: Αξιολογώντας την πράξη, Ενότητα 4η: Πρακτικές εφαρμογές του ηθικού προβληματισμού), οργανώθηκε και υλοποιήθηκε στα τμήματα Β2 και Β4 δίωρο εργαστήριο Βιοηθικής με θέμα την ευθανασία.

Αξιοποιώντας μεθοδολογικά εργαλεία στα οποία επιμορφώθηκε κατά τη συμμετοχή της (Ιούνιος 2024, Δουβλίνο) σε σεμινάριο εστιασμένο στις ήπιες δεξιότητες (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη) στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+, η φιλόλογος Άντα Τασοπούλου χώρισε τα τμήματα σε ομάδες των τεσσάρων ατόμων και έδωσε σε κάθε ομάδα φωτοτυπημένο υλικό προς επεξεργασία. Στη συνέχεια, κάθε ομάδα έπρεπε να αναθέσει στα μέλη της τους εξής ρόλους: αναγνώστης (reader), συντάκτης κειμένου (writer), ομιλητής (speaker) και συντονιστής (coordinator). Ο αναγνώστης έπρεπε να διαβάσει και να εξηγήσει στα μέλη της ομάδας του τη συγκεκριμένη υπόθεση ευθανασίας, ενώ ο συντάκτης κειμένου όφειλε να κρατάει σημειώσεις αλλά και να συνθέσει το τελικό κείμενο, το οποίο θα εκφωνούσε στην ολομέλεια ο ομιλητής, ο οποίος θα αναλάμβανε και να απαντήσει στις ερωτήσεις των άλλων ομάδων. Τέλος, ο συντονιστής έπρεπε να επιβλέπει την εργασία της ομάδας, να ρυθμίζει τον χρόνο για κάθε στάδιο, να επιλύει διαφορές και προβλήματα και να λειτουργεί ως σύνδεσμος με τη διδάσκουσα εκπαιδευτικό.

Οι ομάδες εργάστηκαν συνεργατικά, συζήτησαν το θέμα τους και ψήφισαν, λειτουργώντας ως μικρές επιτροπές Βιοηθικής, οι οποίες έπρεπε να αποφανθούν και να τεκμηριώσουν τη θέση τους επί συγκεκριμένης περίπτωσης ευθανασίας η καθεμία, αξιοποιώντας φυσικά και τις γνώσεις που αποκόμισαν για τις τρεις μεγάλες θεωρίες ηθικής φιλοσοφίας κατά το προηγούμενο διάστημα. Αφού ολοκλήρωσαν τις συζητήσεις τους και αποτύπωσαν τη θέση τους σε γραπτό κείμενο, παρουσίασαν στην ολομέλεια της τάξης τα πορίσματά τους.

Η συζήτηση που ακολούθησε ανέδειξε τις θέσεις και τα επιχειρήματά τους, αποκάλυψε την πολυφωνία των απόψεων για ένα τόσο «ευαίσθητο» θέμα όσο η ευθανασία και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να υπερασπιστούν τη γνώμη τους. Επιπλέον, η ομαδοσυνεργατική μέθοδος που εφαρμόστηκε συνέβαλε στην εμπέδωση της αξίας της ομαδικής εργασίας και του συνεργατικού ήθους, ενώ το γεγονός ότι κάθε μαθητής είχε συγκεκριμένο ρόλο συνέβαλε στο να εμπλακούν όλοι στο εργαστήριο και τόνωσε την αυτοπεποίθηση των μαθητών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η μέθοδος ανάθεσης ρόλων μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη διδασκαλία πολλών γνωστικών αντικειμένων, με κατάλληλη προσαρμογή των ρόλων των μαθητών (για παράδειγμα, μπορεί να προστεθεί ο ρόλος του ζωγράφου ή του ηθοποιού ή να αφαιρεθεί κάποιος άλλος ρόλος), έτσι ώστε να αξιοποιούνται οι κλίσεις όλων των μαθητών μας.

Η δράση εντάσσεται στην προσπάθεια εμπλουτισμού και ενσωμάτωσης στη μαθησιακή διαδικασία καινοτόμων μεθόδων και εργαλείων στα οποία επιμορφώθηκαν οι εκπαιδευτικοί μας κατά τη συμμετοχή τους στο σχέδιο δράσης «Δημιουργώντας το σχολείο του 21ου αιώνα μέσω καινοτόμων μεθόδων και ενίσχυσης της ευρωπαϊκής ταυτότητας» του προγράμματος Erasmus+, που υλοποίησε το σχολείο μας κατά το χρονικό διάστημα 2023-2025.

Εφαρμογή καινοτόμων διδακτικών μεθόδων στη μαθησιακή διαδικασία – Αξιοποίηση μαθησιακών αποτελεσμάτων προγράμματος Erasmus+

Επιχειρώντας να αξιοποιήσουν στο διδακτικό τους έργο τα όσα έμαθαν στα επιμορφωτικά σεμινάρια που παρακολούθησαν στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Δημιουργώντας το σχολείο του 21ου αιώνα μέσω καινοτόμων μεθόδων και ενίσχυσης της ευρωπαϊκής ταυτότητας» του προγράμματος Erasmus+, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας έχουν ήδη εγκαινιάσει μια σειρά από δράσεις που εμπλουτίζουν τη μαθησιακή διαδικασία και καθιστούν το μάθημα πιο ελκυστικό στους μαθητές.

Στο πλαίσιο αυτό, η φιλόλογος Άντα Τασοπούλου, η οποία παρακολούθησε τον περασμένο Ιούνιο στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας επιμορφωτικό πρόγραμμα εστιασμένο στις ήπιες δεξιότητες (Επικοινωνία, συνεργασία, δημιουργικότητα και κριτική σκέψη), υλοποίησε μια ολιγόλεπτη δράση στα τμήματα Α4 και Α5, με στόχο την ενίσχυση της δυναμικής της ομάδας και της συνεργασίας. Χωρίς περιττά εργαλεία (ένα στεφάνι ενόργανης γυμναστικής είναι αρκετό) και χωρίς να χάνεται πολύτιμος χρόνος από τη διδασκαλία του μαθήματος (15 λεπτά επαρκούν), χώρισε τους μαθητές σε ομάδες των 7 ατόμων και τους ανέθεσε να διεκπεραιώσουν μια απλή και ασφαλή άσκηση για την υλοποίηση της οποίας όμως ήταν απαραίτητη προϋπόθεση η συνεργασία.

Μέσα από την ολιγόλεπτη αυτή δράση έγινε φανερή η αξία της συνεργασίας και της συλλογικής προσπάθειας, του ομαδικού πνεύματος και του συντονισμού των προσπαθειών ανάμεσα στα μέλη μιας ομάδας, ακόμα και για την εκτέλεση εργασιών, που εκ πρώτης όψεως φαίνονται απλοϊκές.

Η δράση υλοποιήθηκε και στο τμήμα Γ’ Υγείας, όπου λειτούργησε και ως παιχνίδι αποφόρτισης για τους μαθητές της Γ’ τάξης, οι οποίοι βιώνουν έντονα το άγχος και την πίεση των εξετάσεων.

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 3ου ΓΕ.Λ. Βύρωνα σε πρόγραμμα Erasmus+ (Ελσίνκι, Φινλανδία)

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου σχεδίου “Building the 21st century school through introduction of innovation and strengthening of European identity” (Erasmus+ KA122 -Short-term projects for mobility of learners and staff in school education), οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας Αφροδίτη Μάγγου, ΠΕ02 και Ιωάννα Οικονόμου, ΠΕ02 ταξίδεψαν στο Ελσίνκι της Φινλανδίας (14.07.2024-21.07.2024), προκειμένου να συμμετάσχουν σε δομημένο κύκλο μαθημάτων με τίτλο “Effective Pedagogies for the 21st Century Learning”.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί μας ενημερώθηκαν για τις νέες παιδαγωγικές μεθόδους που ενισχύουν τη μαθητοκεντρική διδασκαλία του 21ου αιώνα και συνεργάστηκαν με συναδέλφους από τη Βουλγαρία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Τσεχία, την Ισπανία και τη Λετονία. Μέσα από άρτια σχεδιασμένες ομαδικές δραστηριότητες και ασκήσεις που απαιτούσαν την ενεργό συμμετοχή τους και τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, οι εκπαιδευτικοί μας εφάρμοσαν τη Μάθηση Βάσει Έργου (Project Based Learning) και κατανόησαν τη λειτουργία των Τεχνολογικώς Ενισχυμένων Συστημάτων Μάθησης, της Μεικτής Μάθησης (Blended Learning) και της Ανεστραμμένης Τάξης (Flipped Classroom). Ενημερώθηκαν για τις Στρατηγικές της Συνεργατικής Μάθησης και συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια για την εφαρμογή του Μοντέλου Δημιουργικής Σκέψης για την Επίλυση Προβλημάτων. Επίσης ασκήθηκαν στην εισαγωγή και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων (όπως το CapCut, το Kahoot, το Quizlet και το BreakoutEDU) στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων (κριτικής σκέψης, συνεργασίας, επικοινωνίας και δημιουργικότητας) που απαιτεί η Μάθηση του 21ου αιώνα, μέσω στρατηγικών μάθησης (Jigsaw puzzle, Mini Hackathon, Six Thinking Hats).  Τέλος, το σεμινάριο περιλάμβανε και μια σειρά από πολιτιστικές δραστηριότητες, όπως δίωρη περιήγηση στο Ελσίνκι, με επαγγελματία ξεναγό καθώς και επίσκεψη στο Seurasaari, νησί της Φινλανδίας με το Υπαίθριο Μουσείο,  δραστηριότητες που εμπλούτισαν πολιτισμικά την επιμορφωτική εμπειρία και ενδυνάμωσαν την ευρωπαϊκή συνείδηση των συμμετεχόντων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η βιωματική και διαδραστική γνωριμία των εκπαιδευτικών με τη Βιβλιοθήκη του Ελσίνκι, την Oodi (από την ελληνική λέξη «Ωδή», εφόσον πρόκειται, σύμφωνα με τους Φινλανδούς,  για μία «ωδή στη γνώση»), η οποία έγινε με τη βοήθεια της ψηφιακής εφαρμογής Goosechase.

 Στο πλαίσιο του Προγράμματος Erasmus+ προηγήθηκαν τρεις ακόμη κινητικότητες. Τον Νοέμβριο του 2023 η ροή στην Πάδοβα της Ιταλίας, με τη συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών (κ. Τασοπούλου και κ. Συροκάκη), στο επιμορφωτικό σεμινάριο – εργαστήριο με τίτλο «EU Project Design and Project Cycle Management: A Practical Workshop», στο οποίο οι εκπαιδευτικοί μας ενημερώθηκαν για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης και εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με συναδέλφους άλλων χωρών. Τον Μάρτιο του 2024, η ροή στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, όπου δύο ακόμη εκπαιδευτικοί του σχολείου μας (κ. Μπουντά και κ. Βαλμά) επιμορφώθηκαν πάνω σε τρόπους διαχείρισης της σχολικής τάξης και εργαλεία που ενισχύουν την συναισθηματική μάθηση των μαθητών, αλλά και εξοικειώθηκαν με τη μέθοδο Project Based Learning. Τέλος, τον Ιούνιο του 2024, η ροή στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας με τη συμμετοχή της εκπαιδευτικού του σχολείου μας, κ. Τασοπούλου, η οποία επιμορφώθηκε στην καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η συνεργασία και σε μεθόδους και εργαλεία ενσωμάτωσης των βασικών αυτών δεξιοτήτων στο Αναλυτικό Πρόγραμμα.

Ολοκληρώνοντας το εγκεκριμένο σχέδιο δράσης του σχολείου μας με τον τίτλο “Building the 21st century school through introduction of innovation and strengthening of European identity” (Erasmus+ KA122 -Short-term projects for mobility of learners and staff in school education) επιτεύχθηκαν οι βασικοί στόχοι του σχεδίου μας:

α) η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της εξωστρέφειας του σχολείου,

β) η σφυρηλάτηση δεσμών συνεργασίας με Ευρωπαίους συναδέλφους,

γ) η ανταλλαγή καλών πρακτικών,

δ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, καθώς και στις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες»,

ε) η καλλιέργεια των οργανωτικών, ψηφιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

Η επίσημη αναγνώριση και επικύρωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων έγινε μέσω του Europass  Mobility, σύμφωνα με όσα ορίζονται από τον ΕΟΠΠΕΠ. Παράλληλα, εκτός από την παρουσίαση της δράσης μας στην ιστοσελίδα του σχολείου μας, θα πραγματοποιηθούν δράσεις διάχυσης του προγράμματος  προκειμένου να αξιοποιηθούν αποτελεσματικά οι γνώσεις που αποκτήθηκαν: σε πρώτη φάση θα γίνει  ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου μας και στη συνέχεια θα οργανωθεί ειδική εκδήλωση για την ενημέρωση των Εκπαιδευτικών των όμορων σχολείων και την οικοδόμηση μιας κοινότητας μάθησης. Τέλος, Ενημερωτικό Δελτίο Τύπου θα αποσταλεί στον Δήμο Βύρωνα αλλά και σε αρμόδιους εκπαιδευτικούς φορείς.

Συμμετοχή εκπαιδευτικού του 3ου ΓΕ.Λ. Βύρωνα σε πρόγραμμα Erasmus+ (Δουβλίνο, Ιρλανδία)

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου σχεδίου “Building the 21st century school through introduction of innovation and strengthening of European identity” (Erasmus+ KA122 -Short-term projects for mobility of learners and staff in school education), η εκπαιδευτικός του σχολείου μας Άντα Τασοπούλου, ΠΕ02/ΠΕ06, ταξίδεψε στο Δουβλίνο της Ιρλανδίας (02.06.2024-09.06.2024), προκειμένου να συμμετάσχει σε δομημένο κύκλο μαθημάτων με τίτλο “The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools”.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, η εκπαιδευτικός μας ενημερώθηκε για τη σπουδαιότητα των ήπιων δεξιοτήτων, όπως η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η επικοινωνία και η συνεργασία στη σύγχρονη εποχή και επιμορφώθηκε πάνω σε μεθόδους και εργαλεία ενσωμάτωσης των βασικών αυτών δεξιοτήτων στο αναλυτικό πρόγραμμα. Μέσα από άρτια σχεδιασμένες ομαδικές δραστηριότητες και ασκήσεις που απαιτούσαν την ενεργό συμμετοχή της και τη συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας, η εκπαιδευτικός μας έμαθε πώς να αξιοποιεί απλά υλικά και να οργανώνει ολιγόλεπτες δραστηριότητες που προωθούν την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών, καλλιεργώντας παράλληλα την κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητά τους. Επιπλέον, η γνωριμία και η αλληλεπίδραση με συναδέλφους από τη Σουηδία, τη Γερμανία και τη Γαλλία είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση των γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων της, αλλά και τη δημιουργία ενός δικτύου πιθανών μελλοντικών συνεργατών. Τέλος, το σεμινάριο περιλάμβανε και μια σειρά από πολιτιστικές δραστηριότητες, όπως πανήγυρη ευρωπαϊκών εδεσμάτων (Food Fair), δίωρη περιήγηση στο Δουβλίνο με επαγγελματία ξεναγό, μάθημα παραδοσιακών ιρλανδικών χορών, καθώς και επίσκεψη στο Powerscourt and Gardens (έπαυλη στην ιρλανδική εξοχή), δραστηριότητες που εμπλούτισαν πολιτισμικά την επιμορφωτική εμπειρία και ενδυνάμωσαν την ευρωπαϊκή συνείδηση των συμμετεχόντων.

Προηγήθηκε τον Νοέμβριο του 2023 η ροή στην Πάδοβα της Ιταλίας, με τη συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών (κ. Τασοπούλου και κ. Συροκάκη), στο επιμορφωτικό σεμινάριο- εργαστήριο με τίτλο «EU Project Design and Project Cycle Management: A Practical Workshop», στο οποίο οι εκπαιδευτικοί μας ενημερώθηκαν για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης και εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με συναδέλφους άλλων χωρών, και ακολούθως, τον Μάρτιο του 2024, η ροή στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, όπου δύο ακόμη εκπαιδευτικοί του σχολείου μας (κ. Μπουντά και κ. Βαλμά) επιμορφώθηκαν πάνω σε τρόπους διαχείρισης της σχολικής τάξης και εργαλεία που ενισχύουν την συναισθηματική μάθηση των μαθητών, αλλά και εξοικειώθηκαν με τη μέθοδο Project Based Learning.

Το σχέδιο του σχολείου μας περιλαμβάνει άλλη μία ροή εκπαιδευτικών και πιο συγκεκριμένα τη ροή  δύο εκπαιδευτικών μας στο Ελσίνκι (Φινλανδία), για συμμετοχή σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές, όπως η μάθηση βάσει έργου (Project-Based Learning) και η τεχνολογικά ενισχυμένη μάθηση.

Βασικοί στόχοι του σχεδίου μας είναι: α) η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της εξωστρέφειας του σχολείου, β) η σφυρηλάτηση δεσμών συνεργασίας με Ευρωπαίους συναδέλφους, γ) η ανταλλαγή καλών πρακτικών, δ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, καθώς και στις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες», ε) η καλλιέργεια των οργανωτικών, ψηφιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 3ου ΓΕ.Λ Βύρωνα σε πρόγραμμα Erasmus+ (Βαρκελώνη – Ισπανία)

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου σχεδίου “Building the 21 st century school through introduction of innovation and strengthening of European identity” (Erasmus+KA122 -Short-term projects for mobility of learners and staff in school education), δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η κ. Μαρία Μπουντά, ΠΕ02, και η κ. Ελευθερία Βαλμά, ΠΕ03, ταξίδεψαν στην Βαρκελώνη της Ισπανίας (8.4.2024-13.4.2024), προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικό σεμινάριο-εργαστήριο με τίτλο“Classroom Management Solutions for teachers: New Methologies, Effective Motivation, Cooperation and Evaluation Strategies” .
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί μας ενημερώθηκαν για τρόπους διαχείρισης της σχολικής τάξης , καθώς και για εργαλεία που θα ενισχύσουν την συναισθηματική μάθηση των μαθητών, καθώς επίσης εξοικειώθηκαν και με το Project Based Learning. Επιπλέον, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά μαζί με συναδέλφους από την Ιταλία , την Ουγγαρία ,την Εσθονία, αλλά και την Ελλάδα πάνω σε νέα εκπαιδευτικά εργαλεία , όπως το “Kahoot” , το “Plickers” και το ΄΄edpuzzle΄΄ για την αντεστραμμένη τάξη. Επίσης ενημερώθηκαν για project που θα βοηθούσαν τους μαθητές να λύσουν προβλήματα μεταξύ τους χωρίς διαμεσολάβηση, όπως το ΄΄Peer Mediation΄΄. Συνάμα, το σεμινάριο περιλάμβανε και επίσκεψη στο μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Βαρκελώνης , κατά την οποία οι
συμμετέχουσες περιηγηθήκαμε στους χώρους του μουσείου και είχαμε την ευκαιρία να συμμετέχουμε, αλλά και να μάθουμε την εφαρμογή Goosechase, μέσα από την οποία κάναμε δράσεις μαζί με τους άλλους συναδέλφους. Τέλος συνομιλήσαμε με τους άλλους εκπαιδευτικούς , ανταλλάσσοντας σκέψεις,
προβληματισμούς και καλές πρακτικές.
Προηγήθηκε τον Νοέμβριο του 2023 η κινητικότητα στην Πάδοβα της Ιταλίας, με τη συμμετοχή δύο εκπαιδευτικών (κ. Τασοπούλου και κ. Συροκάκη), στο επιμορφωτικό σεμινάριο- εργαστήριο με τίτλο «EU Project Design and Project Cycle Management: A Practical Workshop», στο οποίο οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης και εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με συναδέλφους άλλων χωρών.
Το σχέδιο του σχολείου μας περιλαμβάνει άλλες δύο κινητικότητες. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Κινητικότητα δύο εκπαιδευτικών στο Ελσίνκι (Φινλανδία), για συμμετοχή σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές, όπως η μάθηση βάσει έργου (project-based learning) και η τεχνολογικά ενισχυμένη μάθηση
  2. Κινητικότητα μίας εκπαιδευτικού στο Δουβλίνο (Ιρλανδία), όπου θα συμμετέχει σε επιμορφωτικό σεμινάριο εστιασμένο στις ήπιες δεξιότητες (soft skills): συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα.

Βασικοί στόχοι του σχεδίου μας είναι: α) η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της εξωστρέφειας του σχολείου, β) η σφυρηλάτηση δεσμών συνεργασίας με Ευρωπαίους συναδέλφους, γ) η ανταλλαγή καλών πρακτικών, δ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, καθώς και στις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες», ε) η καλλιέργεια των οργανωτικών, ψηφιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 3ου ΓΕ.Λ. Βύρωνα σε πρόγραμμα Erasmus+ (Πάδοβα – Ιταλία)

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου σχεδίου “Building the 21 st century school through introduction of innovation and strengthening of European identity” (Erasmus+ KA122 -Short-term projects for mobility of learners and staff in school education), δύο εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, η Άντα Τασοπούλου, ΠΕ02/ΠΕ06, και η Χριστίνα Συροκάκη, ΠΕ86, ταξίδεψαν στην Πάδοβα της Ιταλίας (13.11.2023- 17.11.2023), προκειμένου να συμμετάσχουν σε επιμορφωτικό σεμινάριο-εργαστήριο με τίτλο “EU Project Design and Project Cycle Management: A Practical Workshop”.
Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι εκπαιδευτικοί μας ενημερώθηκαν για την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον τομέα της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης, καθώς και για τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία. Επιπλέον, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά μαζί με συναδέλφους από την Πορτογαλία και την Πολωνία πάνω στον σχεδιασμό και τη διαχείριση ευρωπαϊκών projects, εφαρμόζοντας τεχνικές, όπως το “Problems Tree” και το “Logframe Matrix”. Τέλος, το σεμινάριο
περιλάμβανε και επίσκεψη σε δημόσιο λύκειο της Πάδοβας, κατά την οποία οι συμμετέχουσες ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με εκπαιδευτικούς και μαθητές, ανταλλάσσοντας σκέψεις, προβληματισμούς και καλές πρακτικές.
Το σχέδιο του σχολείου μας περιλαμβάνει άλλες τρεις κινητικότητες. Πιο συγκεκριμένα:

  1. Κινητικότητα δύο εκπαιδευτικών στη Βαρκελώνη (Ισπανία), για συμμετοχή σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα την αποτελεσματική διαχείριση της σχολικής τάξης μέσω καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων, όπως η ανεστραμμένη τάξη
  2. Κινητικότητα δύο εκπαιδευτικών στο Ελσίνκι (Φινλανδία), για συμμετοχή σε επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές, όπως η μάθηση βάσει έργου (project-based learning) και η τεχνολογικά ενισχυμένη μάθηση
  3. Κινητικότητα μίας εκπαιδευτικού στο Δουβλίνο (Ιρλανδία), όπου θα συμμετέχει σε επιμορφωτικό σεμινάριο εστιασμένο στις ήπιες δεξιότητες (soft skills): συνεργασία, επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα.
    Βασικοί στόχοι του σχεδίου μας είναι: α) η ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και της εξωστρέφειας του σχολείου, β) η σφυρηλάτηση δεσμών συνεργασίας με Ευρωπαίους συναδέλφους, γ) η ανταλλαγή καλών πρακτικών, δ) η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας σε καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, καθώς και στις λεγόμενες «ήπιες δεξιότητες», ε) η καλλιέργεια των οργανωτικών, ψηφιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών.

Έγκριση αίτησης συμμετοχής για το πρόγραμμα ERASMUS+ 2023

Εγκρίθηκε η αίτηση συμμετοχής του σχολείου μας για το πρόγραμμα ERASMUS+ 2023, ΚΑ122 “Μαθησιακή κινητικότητα προσωπικού στον τομέα της σχολικής εκπαίδευσης”, με τίτλο “Δημιουργώντας το σχολείο του 21ου αιώνα μέσω καινοτόμων μεθόδων και ενίσχυσης της ευρωπαϊκής ταυτότητας”.